ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ

Η ΕΜΣΑ, συνεπής προς τις καταστατικές αρχές της, συμβάλλει στην προώθηση του τοπικού διαλόγου για τη νέα γραμμή του προαστιακού προς το Λαύριο και πάντοτε παραμένει έτοιμη να παραδώσει μετά χαράς όποιο τμήμα της παραχωρημένης παλαιάς γραμμής ήθελε απαιτηθεί για την πολυπόθητη κατασκευή της νέας σύγχρονης γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου (Χ.Θ. 10+800) έως τον τερματικό σταθμό του λιμένα Λαυρίου (Χ.Θ. 42+800).

Η επιθυμία μας είναι για την χάραξη της νέας σύγχρονης γραμμής να αξιοποιηθεί στο έπακρο ο διάδρομος της παλαιάς ιστορικής γραμμής και όσο το δυνατόν περισσότεροι σταθμοί και στάσεις της της παλαιάς χάραξης να ενταχθούν στη νέα σύγχρονη γραμμή.

Στα τμήματα που αυτό δεν θα συμβεί, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τη μουσειακή δράση μας για την ανάδειξη και προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ειδικότερα της νεότερης βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας, όπως αυτή διασώζεται στην σιδηροδρομική γραμμή του Λαυρεωτικού Σιδηροδρόμου και τις συνοδές εγκαταστάσεις της με έτος κατασκευής το 1885, προ 130 και πλέον ετών.

Σε αυτά τα εναπομείναντα τμήματα του ιστορικού Λαυρεωτικού Σιδηροδρόμου, θα επιδιώξουμε να δημιουργηθεί ένας μουσειακός σιδηρόδρομος αναψυχής υπό την αιγίδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Πρόκειται για αυτό που αναφέρει το ισχύον Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ A 128 - 03.07.2008) ως "ανακατασκευή παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών περιορισμένης κλίμακας και απόδοσή τους σε τουριστική χρήση" (Άρθρο 6, Ενότητα Α.2.4, Εδάφιο ζ').

Οραματιζόμαστε η παλαιά μετρική γραμμή Λαυρίου, αυτό το σπουδαίο νεότερο βιομηχανικό μνημείο της Αττικής, να αποτελέσει αξιοθέατο και πόλο έλξης για την ευρύτερη περιοχή και αγωνιζόμαστε να το πετύχουμε.