Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ (1995 - ΣΗΜΕΡΑ)

Από το έτος 1995, μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου ξεκίνησαν να εργάζονται εθελοντικά σε διάφορα σημεία της σωζόμενης παλαιάς γραμμής μεταξύ Μαρκόπουλου - Δασκαλειού με σκοπό τη δημιουργία ενός μουσειακού - τουριστικού σιδηροδρόμου. Ως επιστέγασμα των προσπαθειών, το έτος 2002 ιδρύθηκε προς τούτο η αστική μη κερδοσκοπική «Εταιρεία Μουσειακών Σιδηροδρόμων Αττικής».


Με παραχωρητήριο της ΚΕΔ, παραχωρήθηκε στην Εταιρεία Μουσειακών Σιδηροδρόμων Αττικής η χρήση του διαδρόμου και των χώρων γενικά της καταργηθείσας σιδηροδρομικής γραμμής του Λαυρεωτικού Σιδηροδρόμου από το Μαρκόπουλο Μεσογείων μέχρι το Δασκαλειό, συνολικού μήκους 17 χιλιομέτρων, με σκοπό την επισκευή – αποκατάσταση της παλαιάς γραμμής και των παλαιών εγκαταστάσεων και την ανάπτυξη της μουσειακής και εκπαιδευτικής λειτουργίας της, για την διαφύλαξη και αξιοποίηση του πρωταρχικού χαρακτήρα του χώρου.


Στα έτη που μεσολάβησαν από την υπογραφή του παραχωρητήριου έως σήμερα, η ΕΜΣΑ σε συνεννόηση με την ΚΕΔ έχει προστατεύσει το δημόσιο κτήμα της γραμμής από πλήθος επίδοξων καταπατητών, έχει προβεί σε δαπανηρές εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής της γραμμής, ελέγχοντας και αποκαθιστώντας την λειτουργικότητα και την αντοχή των κατά μήκος της γραμμής τεχνικών έργων καθώς επίσης λαμβάνει διαχρονικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των διαβάσεων και των αστικών διελεύσεων, χωρίς ποτέ να έχει σημειωθεί κάποιο συμβάν.


Επίσης η ΕΜΣΑ, συνεπής προς τις καταστατικές αρχές της, συμβάλλει στην προώθηση του τοπικού διαλόγου για τη νέα γραμμή του προαστιακού προς το Λαύριο και πάντοτε παραμένει έτοιμη να παραδώσει μετά χαράς όποιο τμήμα της παραχωρημένης παλαιάς γραμμής ήθελε απαιτηθεί για την πολυπόθητη κατασκευή της νέας σύγχρονης γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου (Χ.Θ. 10+800) έως τον τερματικό σταθμό του λιμένα Λαυρίου (Χ.Θ. 42+800).